Naturlige søvnhjælpemidler

Du kan overveje at reducere mængden af skærmtid i dit soveværelse og slukke lyset, når du er træt. Blåt lys fra elektroniske enheder kan forstyrre din søvn. Skift til enheder med lavere lysstyrke og installation af lysændrende programmer kan hjælpe med at reducere det blå lyss indvirkning på din søvn. Sen aften tv er et godt valg. Det undertrykker melatonin, og kan være mere stimulerende end afslappende. For at slappe af kan du lytte til lydbøger. Undgå at bruge baggrundsbelyste tabletter om natten, da de kan være distraherende.

Forestil dig en fredelig scene. Forestil dig dig selv på det sted, du vil gå, når du går i seng og læs med på sleep zone. Dette giver dig mulighed for at slappe af og falde i søvn. Du kan også lægge dig i sengen hele dagen og visualisere scenen. Varme bade kan hjælpe dig med at forberede dig på søvn. En lysterapienhed kan bruges derhjemme, hvis du har problemer med at falde i søvn. Du kan også visualisere en rolig scene, der involverer alle dine sanser. Dette kan gøres på så lidt som 20 minutter.

Nogle mennesker er naturligt gode til at sove, mens andre måske ikke er så heldige. Kun en tredjedel af befolkningen får de syv til ni timers søvn, de har brug for hver nat. Du kan være interesseret i naturlige midler mod søvnløshed for at forbedre din søvnkvalitet. Disse naturlige søvnmidler kan virke, selvom du har prøvet dem før og ikke set nogen resultater. Disse metoder er muligvis ikke effektive for alle.

Hvid støj er en anden naturlig måde at falde i søvn på. Hvid støj, bølgelyde eller ventilatoren kan alle bruges til at hjælpe dig med at falde i søvn. Du kan også bruge en dagbog til at hjælpe dig med at falde i søvn. Det er også muligt at skrive dine bekymringer og stress ned. Du får en bedre nattesøvn, hvis du kan rense dit sind for dem og begynde at tænke på løsninger. Du kan derefter gå i gang med din dag. Du vil føle dig forfrisket og udhvilet, når det er tid til at gå.

Let strækning før sengetid er en anden måde at hjælpe dig med at falde i søvn. Du kan falde i søvn ved at gå en tur om morgenen eller lave let strækning om natten. En kop urtete kan være en god mulighed, kendt for sine beroligende virkninger. Vær opmærksom på, at blåt lys fra elektroniske enheder kan forstyrre din søvn. Undgå at udsætte dig selv for blåt lys om natten. Du bør undgå at træne for meget før sengetid.

Aromaterapi kan også bruges til at hjælpe med søvn. Indånding af lavendel kan have en mild afslappende effekt. Du kan også tage melatonin eller kamille for at hjælpe dig med at sove. Før du tager et supplement, skal du kontakte din læge. Undgå alkohol! Din søvnkvalitet kan blive forstyrret af alkohol, koffein eller sukker. Det er ikke det, du vil bekymre dig om, når det er sengetid.


Comments are closed